четвер, 19 грудня 2013 р.

МАН секція "хімія"







 26.04.2017
Виїздна весняна сесія до ДНУ ім. Гончара







24.04.2017 




 26 квітня 1986 року вогонь Чорнобиля опалив землю і душі мільйонів українців. Аварія на ЧАЕС стала найбільшою техногенною катастрофою за всю історію ядерної енергетики і змінила екологію не тільки в Європі, а й в усьому світі.    Чорнобиль – це вже історія України, тому, глибоко переконана, дітей треба навчати вболівати за минуле своєї держави, сприймати її такою, яка вона є, до того ж формувати загально розвинену людину, що буде протистояти злу, насильству, несправедливості та руйнуванню навколишнього світу, його біосферного комплексу;

  розвивати в учнів потребу будувати, створювати, відроджувати заради України;

  виховувати почуття сприймання чужого болю як свого, загальнонародного горя – як особистого, почуття любові до людини, до землі, до держави;

 виховувати почуття поваги і пам’яті до трагічних сторінок України, почуття відповідальності за екологічний стан довкілля.





15.03.2017
Всеукраїнський конкурс юних дослідників «Кристали» імені Євгена Гладишевського


16.11.2016

Графік роботи МАН секція "хімія" 

2016 - 2017н.р.

                      середа:       15.00   -  16.35

                                      п'ятниця:   15.10  -  16.45


10.11.2016
У КПНЗ «БТДЮ» оголошується набір слухачів  до Малої академії наук учнівської молоді, секція «хімія» на I рік навчання на базі  КЗ "СЗШ №4"    
21.05.2016


























06.05.2016


До Дня Перемоги 


21.04.2016

«Вплив відходів хімічної промисловості на Довкілля». (Суд від свого  імені). До Міжнародного  Дня Землі.



















20.04.2016 
Вісті із заняття: ОВР



15.04.2016
 Вихованці КПНЗ «БТДЮ» (учні сзш №2) взяли участь у весняній консультативній сесії Малої академії наук учнівської молоді, секція «хімія». Під час занять на хімічному факультеті при ДНУ ім. Олеся Гончара слухачі  I року навчання прослухали лекції викладачів: 

доцента кафедри аналітичної хімії Лариси Петрівни Жук з теми: "Розчини. Розв'язування задач. Практична робота.";
- доцента кафедри фізичної хімії Надії Вікторівни Стець з термохімії «Основні закономірності перебігу хімічних реакцій. Хімічна термодинаміка і хімічна кінетика. Розв’язування задач»;

- доцента  кафедри харчової хімії Світлани Олександрівни Хмеловської з органічної хімії з теми: «Вуглеводні» та самі брали участь у виконанні практичних робіт.





Розв'язування задач. Практична робота. (Довгун Павло)  










  30.03.2016


Вісті із заняття:  якісні  реакції





 
24.03.2016

Вісті із заняття: виконання тестових  завдань

 















12.03.2016
 Вісті з заняття:


"Найкращий спосіб вивчити будь-що, це відкрити самому"
(якісні реакції) 


















09.03.2016
Вісті з консультації:

"Найкращий спосіб вивчити будь-що, це відкрити самому"


















02.03.2016


Перший успіх Єлисєєва Олексія


 01.03.2016


Гість заняття – Челюскіна А.А., медичний працівник




08.02.2016


Вісті з заняття «Дослідження властивостей оцтової кислоти». Проведення практичної роботи з використанням програми «віртуальна  хімічна лабораторія»






04.02.2016


«Запали свічку памяті…» (до дня звільнення міста)






21.12.2015

Заняття МАН з теми «Основні  класи неорганічних  сполук», форма проведення гра-аукціон











 04.12.2015

До дня Збройних Сил України

 




Дослідження властивостей речовин





















 03.12.2015

Заняття МАН з теми «Неорганічні речовини: користь чи шкода», форма проведення  «лист до самого себе»







 01.12.2015

Заняття МАН з теми «Розвязування задач», форма проведення  «батл»
















27.11.2015     Свічка пам'яті
 






20.11.2015
"Вільні творять майбутнє" (до дня гідності і свободи)




 







12.11.2015


Виконання завдань Всеукраїнських предметних олімпіад з хімії Олімпус







08.11.2015


Завдання виконується в зошиті, який обов’язково учень (учениця) підписують:

Контрольна робота з хімії
відділення хімії та біології
секція «____________»
учня (учениці) ___ класу
_____________(навчальний заклад)
_____________ П. І. Б.

Умову завдання обов’язково переписувати в зошит!
Контрольні роботи слід здати  до 1 грудня 2015 року (не пізніше!!!) за вказаною адресою:
49101  м. Дніпропетровськ, вул. Ульянова, 4, офіс 302
Тарасовій Олені Сергіївні

Після вказаної дати роботи не приймаються!!!!!!
Результати контрольної роботи будуть на сайті в кінці грудня 2015 року!!!


9 клас
1.      Оксид хімічного елемента І групи головної підгрупи має відносну молекулярну масу 62. Назвіть хімічний елемент, складіть електронну формулу його атома та формулу гідроксиду. (1 бал)
2.      Визначте, які пари речовин при взаємодії утворюють цинк сульфат? Запишіть рівняння реакцій (для реакцій іонного обміну – в іонно-молекулярній та молекулярній формах): а)ZnO і H2SO4; б)Zn і SO3; в)Zn(OH)2 і H2SO4. (1 бал)
3.      Обчисліть масу молекули фтору. (1 бал)
4.      Обчисліть масу кальцій силікату, яку можна одержати при сплавленні 33,6 г кальцій оксиду та 30,0 г силіцій діоксиду, якщо масова частка втрат під час сплавляння становить 25%. (1,5 бала)
5.      Підберіть коефіцієнти методом електронного балансу та визначте невідомі речовини: H2S + K2Cr2O7 + H2SO4 ® S + Cr2(SO4)3 + ? + ?.         (1,5 бала)
6.      Спеціальну посудину по черзі заповнювали газами та зважували за однакових умов. Маса посудини з озоном, аргоном та невідомим газом Х становила відповідно 102 г, 90 г та 96 г. Визначте молярну масу невідомого газу. (3 бал)
7.      Яку масу води потрібно випарувати з насиченого при 30°С розчину магній хлориду масою 624 г (розчинність солі при цій температурі становить 56 г на 100 г води), щоб при цій же температурі викристалізувалось 101,5 г магній хлориду гексагідрату. (3 бал)


07.11.2015
Виїзна сесія при ДНУ







День відкритих дверей у ДНУ
МАН при ДНУ (Крюченко Ірина Миколаївна, заступник директора МАН)






Кафедра фізіології людини та тварин,  Мурзін Олексій Борисович, професор, завідувач кафедри фізіології людини та тварин.






Соколова Ірина Євгенівна, доцент, завідувач кафедри мікробіології, вірусології та біотехнології











Котович  Вячеслав  Миколайович, керівник лабораторії  фізики грунтів кафедри геоботаніки, грунтознавства, екології

Ушакова В.А., кафедра біофізики та біохімії


Милько Олег Миколайович, доцент кафедри загальної біології та водних ресурсів





Тарасова Олена Миколаївна,  методист  МАН, відділення хімії та біології

Зайцева Ірина Олексіївна, професор кафедри фізіології та інтродукції рослин 



Олександр Єфимович, кафедра медицини

05.11.2015 Волонтерська робота (виготовлення маскувальних сіток для АТО)

04.11.2015

Посильна допомога захисникам (волонтерська робота)


















28.10.2015 Дослідницька робота




28.10.2015 Почесна варта. День звільнення України





 17.10.2015
День міста



 День Захисника України
 
12.10.2015 
Виготовлення маскувальних сіток для АТО

12.09.2015

Графік роботи МАН секція "хімія" на І семестр 2015 - 2016н.р.

середа:       14.00   -  15.35
четвер:       14.30  -  15.15
п'ятниця:   14.00  -  15.35

20.08.2015
У КПНЗ «БТДЮ» оголошується набір слухачів  до Малої академії наук учнівської молоді, секція «хімія» на I рік навчання на базі  КЗ "СЗШ №2"                     
 Дніпропетровське відділення Малої академії наук України


20 -21 лютого 2015 відбувся  захист наукових робіт МАН, секція  "хімія"









 Слухачі МАН




Дослідження вмісту йонів феруму в воді




06.01.2015 "Чарівний мікросвіт" (Що? Де?  Коли?)














06.12.2014р. вихованці КПНЗ «БТДЮ» (учні сзш №2 та сзш №6) прийняли участь в зимовій консультативній сесії Малої академії наук учнівської молоді, секція «хімія». Під час занять на хімічному факультеті при ДНУ ім. Олеся Гончара слухачі  II року навчання прослухали лекції викладачів: 

доцента кафедри фізичної хімії Надії Вікторівни Стець з термохімії «Основні закономірності перебігу хімічних реакцій. Хімічна термодинаміка і хімічна кінетика. Розв’язування задач»;

- доцента Лариси Вікторівни Борщевич з неорганічної хімії «Використання масово частки речовини при розв’язуванні ускладнених задач на розчини:розбавлення, перекристалізація тощо»;



- доцента кафедри органічної хімії Коптєвої Світлани Дмитрівни «Якісні реакції на органічні речовини»
 06.12.2014р. проводиться зимова консультативна сесія комунального позашкільного навчального закладу "Мала академія наук учнівської молоді" ДОР" у м. Дніпропетровську: секція "Хімія" на базі ДНУ  ім. О.Гончара.

15.11.2014. Вітаю призерів II етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії : Єлісєєва Олексія(III місце) та Бєнєва Андрія(II місце). Так тримати!!!!!!!!!!!


01.11.2014 - 2015
 Завдання контрольних робіт (перший рік навчання)
Робота №1 

1. Обчисліть масу молекули фтору.
2. Визначте, які пари речовин при взаємодії утворюють цинк сульфат. Запишіть рівняння реакцій (для реакцій іонного обміну - в іонно-молекулярній та молекулярній формах):
а) ZnO i H2SO4;   б) Zn i SO3;   в) Zn(OH)2тв. i H2SO4.
3. Визначте, в якій масі Ферум(II) оксиду міститься 115г Феруму?
4. Встановіть, атом якого елемента має однакову з іоном кальцію будову електронної оболонки? Відповідь підтвердіть записом електронних формул.
Термін виконання: грудень   2014


Робота №2
1.Вищий оксид елемента має загальну формулу ЕО2. Елемент утворює летку сполуку з Гідрогеном, густина яко за повітрям 0,552. Назвіть елемент. Охарактеризуйте його за місцем у періодичній системі та будовою атома.
2. До 31,65г розчину з масовою часткою магній хлориду 15% додали 125г розчину з  масовою часткою соди 8,48%. Осадвідфільтрували. До фільтрату додали розчин кислоти з масовою часткою гідроген хлориду 15% до припинення виділення газу. Визначте масу використаного розчину хлоридно кислоти.
Термін виконання: січень 2015   

Робота №3


2.Визначте маси розчинів нітратної кислоти з масовими частками кислот 60% і 10%, які необхідно взяти для приготування 400 г розчину з масовою часткою кислоти 30%.

Термін виконання: лютий 2015

Завдання контрольних робіт (другий рік навчання)
Робота №1 
1.У суміші  двох оксидів Fe2O3    і    FeO кількість речовини атомів Оксигену в 1,25 разів більша від кількості речовини атомів Феруму. Визначте масову частку (%) ферум(III) оксиду в суміші.

2. До 200г розчину з масовою часткою натрій карбонату 5,3% додали 50г розчину з масовою часткою хлоридно кислоти 10, 22%. Визначте склад продуктів, що утворилися, та їх масові частки в розчині.
3. Використовуючи метод електронного балансу, закінчіть наступні окисно-відновні реакції:
а)  C3H7OH + K2Cr2O7 + H2SO4 = …;
б) C12H22O11 + KMnO4 + H2SO4 = … .


4. Змішали по 3 моль речовини А, В і С. Після встановлення рівноваги 2АВ + С в системі виявили 3,5 моль речовини С. Розрахуйте константу рівноваги. Визначте рівноважний склад суміші (мольні частки речовин, %), добутої змішуванням речовин А, В і С у мольному співвідношенні 4:2:1 за тієї ж температури.

 Термін виконання: грудень   2014


Робота №2
1. При відновленні воднем Феруму із суміші заліза, ферум(II) оксиду та залізної окалини масою 70,4г. Одержали залізо, яке окиснили розчином калій перманганату, підкисленим сульфатною кислотою, у якому містилася стехіометрична кількість солі 0,6моль. При дії на таку ж масу вихідної суміші надлишком розчину купрум(II) сульфату встановили, ща маса утвореної твердо суміші дорівнює 72,8г. Визначте: а) маси компонентів вихідної суміші; б) обєм розчину калій перманганату, який витратили на реакцію, якщо концентрація солі у ньому 3,5моль/л.
2. Суміш пропану і пропену, що має відносну молекулярну масу 42,8, піддали неповному гідруванню, після чого густина утвореноїгазовосуміші за воднем стала 21,8. Визначте обємну частку (%) пропену,  який вступиву реакцію гідрування.
Термін виконання: січень 2015  

01.11.2014р. вихованці КПНЗ «БТДЮ» (учні сзш №2) прийняли участь в осінній установчій сесії Малої академії наук учнівської молоді, секція «хімія». Під час занять на хімічному факультеті при ДНУ ім. Олеся Гончара слухачі I та II курсів прослухали лекції викладачів:



доцента кафедри фізичної хімії Надії Вікторівни Стець з термохімії «Основні закономірності перебігу хімічних реакцій. Хімічна термодинаміка і хімічна кінетика. Розв’язування задач» та неорганічної хімії «Неметали. Будова, властивості, застосування»;


доцента Лариси Вікторівни Борщевич з фізичної хімії «Використання газових законів при розв’язуванні ускладнених задач»;

доцента кафедри органічної хімії Коптєвої Світлани Дмитрівни «Вступ в органічну хімію», «Будова органічних речовин»
Отримали завдання контрольних робіт (для першого року навчання - 5 робіт, а для другого - 2)





















Індивідуальні заняття (29.10.2014) 




 

 

 

 

 

 

01.11.2014р. проводиться осіння консультативна сесія комунального позашкільного навчального закладу "Мала академія наук учнівської молоді" ДОР" у м. Дніпропетровську: секція "Хімія" на базі ДНУ  ім. О.Гончара.

 Проводиться набір слухачів до МАН секція "хімія"на 2014-2015 навчальний рік

 У звязку з виробничою необхідністю розклад занять МАН секція «хімія» з 24.03.2014 на канікулярний час такий: 

26.03.2014:   1100 – 1325;  

27.03.2014:   1100 – 1325;  
29.03.2014:   830 – 1055.



15.02.2014  відбувся захист  учнівських науково-дослідницьких робіт при
ДНУ

Михайленко Олеся, учениця 9класу, презентувала роботу "Актуальні проблеми розвитку хімії: нанохімія"


Андрійчук Аліна, учениця 9класу,
презентувала роботу "Реакції в розчинах. Рідини"


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щиро вітаю учасників з успішним захистом робіт!!!



Термін подачі на конкурс  учнівських науково-дослідницьких робіт - 15.01.2014

У звязку з виробничою необхідністю розклад занять МАН секція «хімія» з 02.01.2014 на канікулярний час такий:

02.01.2014:   900 – 1125;   1130 – 1355;   

03.01.2014:   900 – 1125;  

04.01.2014:   830 – 1055; 

11.01.2014:   830 – 1055.


ХІМІЯ
Робота №1
(виконати до 20 грудня 2013 року)
1.​ Обчисліть масу молекули фтору.
2.​ Суміш порошків міді та заліза обробили хлоридною кислотою з масовою часткою гідроген хлориду 20% (густина1,1 г/см3), у якій містилася стехіометрична кількість HCl. Масова частка заліза в суміші становила 20%. Обчисліть масу вихідної суміші, якщо виділилося 4,48 мл газу (н.у.), і об’єм використаної хлоридної кислоти.
3.​ Визначте, в якій масі ферум(ІІ) оксиду міститься 115 г Феруму?
4.​ Встановіть, атом якого елемента має однакову з іоном кальцію будову електронної оболонки? Відповідь підтвердіть записом електронних формул.

Робота № 2
(виконати до 20 січня 2014 року)
2.​ Вищий оксид елемента має загальну формулу ЕО2. Елемент утворює летку сполуку з Гідрогеном, густина якої за повітрям 0,552. Назвіть елемент. Охарактеризуйте його за місцем у періодичній системі та будовою атома.
3.​ До 31,65 г розчину з масовою часткою магній хлориду 15% додали 125 г розчину з масовою часткою соди 8,48%. Осад відфільтрували. До фільтрату додали розчин кислоти з масовою часткою гідроген хлориду 15% до припинення виділення газу. Визначте масу використанного розчину хлоридної кислоти.
4.​ Методом електронного балансу розставте коефіцієнти, вкажіть окисник і відновник:
Cr2(SO4)3 + H2O2 + KOH  ---- K2CrO4 + H2O + K2SO4.
5.​ Визначте маси розчинів нітратної кислоти з масовими частками кислот 60% і 10%, які необхідно взяти для приготування 400 г розчину з масовою часткою кислоти 30%.




ОСНОВНІ ВИМОГИ

до написання, оформлення та представлення

учнівських науково-дослідницьких робіт


1. Загальні положення

    1.1. На конкурс подаються роботи проблемного (пошукового) характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учнів, свідчать про обізнаність учасника конкурсу щодо сучасного стану галузі дослідження, опанування ним методики експерименту.
    Тематика науково-дослідницьких робіт має відповідати напрямам секцій наукових відділень МАН.
    1.2. Кожна робота має ґрунтуватись на певній науковій та експериментальній базі, містити власні дані дослідів, спостережень, пошукової роботи; їх обробки, аналізу та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела та відображати власну позицію дослідника.
    У роботі мають бути чітко відображені наступні аспекти: визначення мети, об’єкта та предмета дослідження, завдання, методика дослідження, відмінність та перевага запропонованих підходів та результатів. Зміст та результати досліджень викладаються стисло, логічно,  грамотно та аргументовано, без загальних слів, міркувань, бездоказових тверджень, тавтології.
Назва роботи має бути стислою і відповідати суті наукової проблеми (завдання), що вирішується.
    1.3. Щодо наукової роботи обов'язково подаються відгуки наукових керівників та рецензії відповідних фахівців (досвідчених педагогів, науковців, спеціалістів із певної галузі).
    Достовірність наведених у роботі результатів підтверджується науковим керівником у відгуку.
     1.4. Науково-дослідницька робота оформлюється у двох примірниках: один використовується журі під час оцінки роботи, другий – учасником під час захисту. Примірники мають бути ідентичними.
    1.5. До розгляду не приймаються роботи, тема і зміст яких не відповідають профілю секції; роботи, що були представлені у попередні роки і не мають суттєвого доопрацювання; роботи, які є плагіатом; компілятивні роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел та власних висновків з обраної тематики.
    Автори цих робіт після етапу заочного оцінювання науково-дослідницьких
робіт отримують відповідну рецензію і до участі в наступних етапах конкурсу не допускаються.
   Також до розгляду не приймаються роботи без відредагованих та оформлених відповідно до даних вимог тез.


2. Структура роботи


Робота має бути побудована за певною структурою. Основними її елементами в порядку розташування є: титульний аркуш, тези, зміст, перелік умовних позначень (за необхідності), вступ, основна частина, висновки, список використаних джерел, додатки (за необхідності).

3. Вимоги до змісту роботи


     3.1. Титульний аркуш.
Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком (додаток 5.1).
     3.2. Тези.
У тезах (текст обсягом до 1 сторінки) подається стисла характеристика змісту науково-дослідницької роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.
У заголовку тез наводяться такі дані: назва роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора; назва територіального відділення МАН; назва базового позашкільного навчального закладу; навчальний заклад; клас; населений пункт; прізвище, ім’я, по батькові, посада (за наявності науковий ступень, вчене звання) наукового керівника.
   3.3. Зміст.
Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо.
Зміст фактично має бути планом науково-дослідницької роботи і відображати суть поставленої проблеми, структуру та логіку дослідження.
   3.4. Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів (за необхідності).
Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік подається у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом.
Перелік має розташовуватись двома стовпчиками. Ліворуч в абетковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни, праворуч — їх детальну розшифрування.
Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення і таке
інше повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування наводиться у тексті при першому згадуванні.
   3.5. Вступ.
У вступі коротко обґрунтовується актуальність та доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета роботи і зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу особисто, відмінність одержаних результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт — прикладну цінність отриманих результатів.
У випадку використання у роботі ідей або розробок, що належать співавторам, слід відмітити цей факт і зазначити конкретний особистий внесок учасника. Також вказуються відомості про публікацію роботи та апробацію її результатів (за наявності).
Обсяг вступу — 2-3 сторінки.
    3.6. Основна частина.
Основна частина науково-дослідницької роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів.
Кожний розділ починається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом вибраного напряму та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.
В основній частині роботи наводиться характеристика джерел для написання роботи та короткий огляд літератури з даної тематики (не повинен перевищувати 20% обсягу основної частини), окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводиться методика і техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, дається їх оцінка.
Зміст основної частини має точно відповідати темі роботи та повністю її розкривати.
   3.7. Висновки.
Висновки мають містити стислий виклад результатів розв’язку наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх самостійність, новизну, теоретичне і (або) прикладне значення, наголосити на кількісних та якісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів та навести рекомендації щодо їх використання.
   3.8. Список використаних джерел.
Список використаних джерел – елемент бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних джерел.
Список використаних джерел слід розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний у користуванні та рекомендований під час написання роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.
Відомості про джерела складаються відповідно до вимог, зазначених у стандартах: ДСТУ ГОСТ 7.1 – 84 «СИБИД. Библиографическое описание документа. Общие требования и правила составления», ДСТУ 3582  – 97 «Інформація та документація. Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила», ДСТУ 3008 – 95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення».
Наприклад:
книга трьох авторів оформлюється так: Дудюк Д. Л., Максимов В. М., Оріховський Р. Я. Електричні вимірювання: Навч. посіб. – Л.: Афіша, 2003. – 260 с.
збірник: Цеков Ю. І. Підтекст художнього твору і світовідчування письменника // Проблеми сучасного літературознавства. – Одеса, 1998. – С. 149-180.
стаття із журналу: Дзюба І. М. Україна перед сфінксом майбутнього // Науковий світ. – 2004. − № 2. – С. 2-6.
Електронні джерела оформлюються відповідно до загальних правил опису літературних джерел, при цьому в квадратних дужках після назви зазначається: [Електронний ресурс]. В кінці – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua.
Наприклад: Королько Л. М. «Голодомор 1932-1933 на Сватівщині». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://svatovo.ws/famine/index.html.
Посилання на сайти, портали, Інтернет-ресурси розміщуються окремо в кінці списку використаних джерел без нумерації під заголовком: «ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ». Наприклад: http://www.botany.kiev.ua.
   3.9. Додатки.
У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення, формули і розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації тощо.

4. Правила оформлення роботи

4.1. Загальні вимоги.

Науково-дослідницька робота друкується шрифтом Times New Roman текстового редактору Word (або Open Office) розміру 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з інтервалом 1,5 (до 30 рядків на сторінці).

Поля: ліве, верхнє і нижнє — не менше 20 мм, праве — не менше 10 мм.

Обсяг науково-дослідницької роботи складає 15-20 (для гуманітарних напрямів 20-25) друкованих сторінок. До загального обсягу науково-дослідницької роботи не входять: тези, додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Текст роботи має бути написаний грамотно, без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.

Науково-дослідницькі роботи виконуються державною мовою (у секціях російської мови та російської літератури дозволяється оформлення російською мовою); до роботи з іноземної мови додається анотація іноземною мовою.

Кожна структурна частина науково-дослідницької роботи починається з нової сторінки. Заголовки структурних частин друкуються великими літерами симетрично до набору: «ЗМІСТ», «ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ». Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Заголовки пунктів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу в підбір до тексту.

Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3-4 інтервалам.

4.2. Правила нумерації в роботі.

Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №.

Всі сторінки роботи, враховуючи титульну сторінку, тези і додатки, підлягають суцільній нумерації, номер на титульній сторінці не ставиться, а на наступних сторінках проставляється у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці.

Нумеруються тільки розділи основної частини. Зміст, вступ, висновки не нумеруються, тобто не можна друкувати: «1. ВСТУП» або «РОЗДІЛ 6. ВИСНОВКИ».

Номер розділу ставиться після слова «РОЗДІЛ», після номера крапка не ставиться. Заголовок розділу друкується з нового рядка.

Підрозділи нумеруються у межах кожного розділу за правилом: (номер розділу).(номер підрозділу). В кінці номера підрозділу має стояти крапка, наприклад: «2.4.». Заголовок підрозділу наводиться у тому ж рядку.

Пункти нумеруються у межах кожного підрозділу таким чином: (номер розділу).(номер підрозділу).(номер пункту), наприклад: «2.3.4.». Заголовок пункту наводиться у тому ж рядку, але пункт може й не мати заголовка.

У кінці назв розділів, підрозділів, пунктів крапка не ставиться.

Формули нумеруються в межах розділу. Наприклад, «формула (2.3)» означає «формула 3 розділу 2» (наявність підрозділів на нумерацію не впливає). Формули, на які немає посилань, можна не нумерувати. Номер необхідно брати в круглі дужки і розміщувати на правому полі сторінки на рівні нижнього рядка формули, якої він стосується.

Рисунки нумеруються в межах розділу арабськими цифрами (аналогічно до формул та підрозділів) і позначаються словом «Рис.», наприклад «Рис. 1.2».

Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу. У правому верхньому куті над заголовком таблиці розміщується напис «Таблиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з номера розділу та порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: «Таблиця 2.3».

Додатки оформлюються як безпосереднє продовження роботи на наступних сторінках. Вони розміщуються в порядку посилань у тексті роботи. Кожен із додатків має розміщуватись на окремій сторінці. Додаток має мати заголовок, який друкується угорі симетрично відносно тексту. Додатки нумеруються великими українськими літерами і позначаються словом «Додаток», наприклад: «Додаток Б».

4.3. Правила цитування та посилання на використані джерела.

Під час написання науково-дослідницької роботи учень має посилатися на наукові джерела, матеріали, ідеї, висновки, результати, які використовуються в роботі. Це дає можливість перевірити наведені відомості. Посилатися слід на останні видання публікацій.

Якщо в роботі використовуються відомості з матеріалів з великою кількістю сторінок, тоді слід точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул із джерела.

Посилання в тексті роботи на джерела зазначається порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «... у працях [1-7]...».

Якщо в тексті науково-дослідницької роботи необхідно зробити посилання на конкретні відомості, цитата наводиться в лапках, а посилання беруться у квадратні дужки із зазначенням порядкового номера джерела в списку використаних джерел та відповідної сторінки. Наприклад: «… набуття наукового знання передбачає оперування фактами, які характеризують певне явище, розробку наукової гіпотези (теорії), яка пояснює те чи інше явище і постановку експерименту для доведення висунутої теорії [8, с. 37]».

Згідно з науковим етикетом текст цитати необхідно точно відтворювати і наводити повністю, щоб не спотворити думки автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. В тексті роботи допускається непряме цитування автора (переказ, виклад думок автора своїми словами), при цьому слід точно викладати думки автора і давати відповідні посилання на джерело.

Посилання на ілюстрації в тексті роботи вказуються порядковим номером ілюстрації, наприклад, «рис. 1.2».

Посилання на формули вказуються порядковим номером формули в дужках, наприклад «... у формулі (2.1)».

На всі таблиці роботи мають бути посилання в тексті, при цьому слово  «таблиця» в тексті пишуть скорочено, наприклад: «...у табл. 1.2».

У повторних посиланнях на таблиці та ілюстрації треба вказувати скорочено слово «дивись», наприклад: «див. табл. 1.3».

4.4. Правила оформлення формул.

Формули в тексті роботи розташовуються відразу після посилання на них. Вони відокремлюються від тексту інтервалами в один рядок зверху і знизу та розташовуються посередині сторінки. Формули, якщо вони громіздкі й складні, розташовуються на окремих рядках, це стосується і нумерованих формул. Декілька однотипних невеликих формул подаються в одному рядку через кому, а іноді невеликі нескладні формули розташовуються безпосередньо в тексті.

Переноси у формулі допускаються лише на знаках рівності, плюс, мінус, множення і ділення з повторенням знака у наступному рядку.

Символи і коефіцієнти, що наводяться у формулі, описуються безпосередньо під нею в тій послідовності, в якій згадуються у формулі. Значення кожного символу або числового коефіцієнта подається з нового рядка. Перший рядок починається словом «де» без двокрапки.

Номер формули розміщується на правому боці сторінки на рівні нижнього рядка.

4.5. Правила оформлення ілюстрацій і таблиць.

Ілюстративний матеріал у роботі використовується з метою більш наочного представлення результатів досліджень та їх обґрунтування. Найчастіше в науково-дослідницьких роботах використовуються такі види ілюстративних матеріалів: креслення, рисунки, таблиці, діаграми, графіки, схеми, фотографії.

Всі ілюстрації зазначаються у тексті роботи.

Назва ілюстрації розміщується відразу після її номеру, внизу.

Цифровий матеріал роботи оформлюється у вигляді таблиць. Слово «Таблиця» починається з великої літери, прописується курсивом і розміщується у верхньому правому куті сторінки, а її назва – посередині, симетрично до тексту і наводиться жирним шрифтом.

 Приклад побудови таблиці

 Таблиця 1.1

Назва таблиці


























Головка


Рядки


Боковик                                Графи (колонки)


Заголовки граф мають починатися з великих літер, підзаголовки ¾ з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони є самостійними. Висота рядків має бути не менше 8 мм. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба.

Таблиця розміщується (після першого згадування про неї) в тексті так, щоб її можна було читати без обертання переплетеного блока рукопису або з обертанням за стрілкою годинника.

Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на наступну сторінку. У разі перенесення таблиці на інший аркуш слово «Таблиця», її номер і назва не повторюються, далі над іншими частинами праворуч пишуться слова «Продовж. табл.» і вказується тільки номер таблиці, наприклад: «Продовж. табл. 1.2».


Зразок оформлення титульного аркуша

Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації
Дніпропетровське територіальне відділення МАН України





Відділення: хімії та біології
Секція:  хімії



СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ХІМІЇ: НАНОХІМІЯ




Роботу виконав:
Тітов Дмитро Сергійович,
учень 10 класу Дніпропетровської спеціалізованої загальноосвітньої фізико-математичної школи
І-ІІІ ступенів № 35


Науковий керівник:
Ткаченко Олександр Кирилович, доцент Дніпропетровського національного університету
імені Олеся Гончара, кандидат соціологічних наук





Дніпропетровськ – 2014






























Немає коментарів:

Дописати коментар